Ξεκινώντας, πρέπει να επισημάνουμε ότι η παρουσίαση της Sony δεν επιφέρει καμία αλλαγή στο φετινό line up παιχνιδιών και στον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες θα πορευθούν προς τις διακοπές. Και αυτό γράφεται διότι είναι ευνόητο ότι οι παρουσιάσεις της Microsoft και Sony πάντα γίνονται αντικείμενα σύγκρισης.

Η εικόνα δε του ότι οι εταιρείες πλέον επενδύουν βαρέως σε partnerships που εξασφαλίζουν λίγο ακόμα περιεχόμενο ή κυκλοφορίες που φτάνουν στην κάθε κονσόλα νωρίτερα, δεν αλλάζει επίσης. Από τη Sony, αυτό το ακούσαμε για την Activision (που αν δεν κάνουμε λάθος αυτή τη στιγμή έχει στρατηγική συνεργασία με τη Sony και για τα δύο της μεγάλα FPS), για τη Lucas Arts και για την EA σε ό,τι αφορά το Battlefront.

Kι επειδή τα δύο επιπλέον map pack δε μας λέγαν κάτι στο παρελθόν και δε μας λένε και σήμερα, ας περάσουμε στα βαριά χαρτιά όπως αυτό του The Last Guardian, που επανεμφανίσθηκε με αρκετό gameplay που παραπέμπει ευθέως στο Ico, και απαλλαγμένο από οποιοδήποτε σημάδι που θα μπορούσε να αφήσει πάνω του η «απώλεια» μιας ολόκληρης γενιάς. Ο Ueda συνεχίζει να βρίσκεται στο τιμόνι της προσπάθειας, και από το λίγο που παρακολουθήσαμε, έχουμε την εντύπωση ότι και πάλι θα μιλάμε για ένα ξεχωριστό παιχνίδι που πολλοί θα εξυμνήσουν, λιγότεροι θα αγαπήσουν και ακόμα λιγότεροι θα παίξουν. Όπως ακριβώς συνέβη και με τα άλλα δύο αριστουργήματα του Ueda. Αλλά αυτό είναι που κάνει αυτά τα παιχνίδια ιδιαίτερα. Το “2016” το είδαμε όλοι να εμφανίζεται στις οθόνες μας, διότι το τρις εξ αμαρτείν…

Από την άλλη, το Horizon Zero Dawn της Guerilla έχει όλα τα στοιχεία που θα έπρεπε να έχει ένα blockbuster. Καταπληκτικά γραφικά, δράση, γυναίκα πρωταγωνίστρια (οι μπρατσαράδες με τα 30 όπλα είναι λίγο 2006), δυστοπικό μέλλον με πόλεις που έχουν μετατραπεί σε ζούγκλες και ρομπότ που έχουν επικυριαρχήσει με τη μορφή ζώων. Από το ελάχιστο gameplay καταλάβαμε δύο πράγματα. Πρώτον ότι δεν πρόκειται για παιχνίδι με corridor δράση και δεύτερον ότι υπάρχουν στο gameplay κι άλλα στοιχεία από το να εξολοθρεύουμε στρατιές από ζωόμορφα ρομπότ.

Το No Man’s Sky προσέθεσε κάποια εκατομμύρια πλανητών ακόμα στο roster του και το Dreams της Media Molecule, πέρα από το ότι είναι μία εργαλειοθήκη για τη δημιουργία πολύ ξεχωριστών gaming εμπειριών, δε μας δίνει πολλά περιθώρια να σχολιάσουμε κάτι παραπάνω. Η ομάδα έχει αποδείξει ότι σε ό,τι αφορά τον τομέα της δημιουργικότητας του καθενός μας, «το ’χει» καλύτερα από κάθε άλλον στο χώρο του console gaming (τουλάχιστο).

Το Firewatch της Campo Santa φαίνεται ένα ενδιαφέρον adventure παιχνίδι (αυτά τα γράφουμε τώρα που ο Μιχαλιτσιάνος είναι στην άλλη άκρη της γης) με τον πρωταγωνιστή να λαμβάνει οδηγίες από μία δασοφύλακα (;) προκειμένου να προσανατολιστεί μέσα σε ένα τεράστιο δρυμό.

Το Destiny λαμβάνει ένα ακόμα expansion που θα είναι διαθέσιμο το φθινόπωρο και θα είναι… πολλά πράγματα, ενώ το World of Final Fantasy είναι αποκλειστικό για τις κονσόλες της Sony και φαίνεται άκρως ενδιαφέρον ακόμα και για μη οπαδούς του σύμπαντος του Final Fantasy.

Κι επειδή μιλάμε για Final Fantasy, μάθαμε ότι το Final Fantasy 7 ξαναχτίζεται από την αρχή. Προσπαθήσαμε να εκμαιεύσουμε πληροφορίες από τον αρχισυντάκτη μας, αλλά ένας κόμπος που του έκατσε στο λαιμό από τη συγκίνηση τον εμπόδισε να γίνει περιγραφικός. Το PS4 θα είναι η κονσόλα όπου το FF7 θα είναι πρώτα διαθέσιμο, κάτι που σημαίνει ότι η Square Enix δεν είναι διατεθειμένη να χάσει τα εκατομμύρια των πωλήσεων που θα της εξασφαλίσει η κυκλοφορία του παιχνιδιού σε άλλες πλατφόρμες. Για χρονολογίες και ημερομηνίες, ούτε λόγος.

Μετά από μία μικρή παρέλαση indie τίτλων (Ronin, Mother Russia Blitz και Eitr) μάθαμε ότι το Shenmue III βρίσκεται πλέον στο Kickstarter. Η Sony μπορεί να μη το χρηματοδοτεί, έδωσε όμως το βήμα στο γίγαντα Yu Suzuki ώστε ο τελευταίος επισήμως να ζητήσει τη συνδρομή του κόσμου. Η χρηματοδότηση βρίσκεται ήδη στο $1.000.000 οπότε δε θεωρούμε ότι ο Suzuki θα αντιμετωπίσει ιδιαίτερα προβλήματα. Τέλος, δε μπορεί να μείναι ασχολίαστη η σεμνότητα τέτοιων ανθρώπων που χωρίς PR ανοησίες, ευθέως και αξιοπρεπώς ζητούν τη βοήθεια όλων αυτών που τόσα χρόνια ζητούν τη συνέχεια τέτοιων παιχνιδιών. Ίσως να πρόκειται για εκφραστές μίας παλιότερης γενιάς δημιουργών που δεν υπόσχονταν immersive deep and fascinating εμπειρίες για κάθε 4vs4 σκουπίδι που κυκλοφορούν. Τέλος, στο kickstarter αναφέρεται η κυκλοφορία του παιχνιδιού σε PC και PS4.

Στην αρένα του VR ανταγωνισμού, η Sony ρίχνει την Guerilla Cambridge με το Rigs, ένα Mech παιχνίδι με vs modes σε αρένες. Όσοι γλυτώσουν τον ίλιγγο είμαστε βέβαιοι ότι θα το απολαύσουν.

Για τη στρατηγική συνεργασία της Sony με την Activision τα είπαμε και αφορά ό,τι ακριβώς αφορούσε η αντίστοιχη συνεργασία της Activision με τη Microsoft. Πλέον, η βασική πλατφόρμα για τα Call of Duty είναι το PS4, κάτι που σημαίνει κυκλοφορία DLCs και map pack, πρώτα στην κονσόλα της Sony. Τα υπόλοιπα τα ξέρετε, κι αν δεν τα ξέρετε, τα φαντάζεστε.

Το gameplay από το Uncharted 4 A Thief’s End, ήταν απλά εντυπωσιακό. Το μέγεθος της δουλειάς που έπεσε για ένα και μόνο επίπεδο που αφορά κυνηγητό με αυτοκίνητα (τζιπάκι και τεθωρακισμένο για την ακρίβεια) είναι ιλιγγιωδώς μεγάλο. Η λεπτομέρεια, το destructibility του περιβάλλοντος, το animation, η ομορφιά των γραφικών οδηγούν με ακρίβεια το παιχνίδι εκεί που βρίσκονταν και οι προκάτοχοί του. Στην κορυφή της κατάταξης σε ό,τι αφορά τον τεχνικό τομέα για κάθε γενιά κονσολών. Τα υπόλοιπα μένει να τα δούμε.

Θα θέλαμε να σας πούμε ότι είδαμε κάτι και για το PS Vita, αλλά ό,τι είδαμε εμείς το είδατε κι εσείς, οπότε δεν υπάρχουν περιθώρια για αντιπερισπασμούς.