Αργά το απόγευμα καθημερινής. Γυρνάτε σπίτι έπειτα από μία γεμάτη μέρα στη δουλειά και μία από τις πρώτες σας, σχεδόν μηχανικές κινήσεις, είναι να βάλετε το κινητό να φορτίζει. Με τη σύνδεση της συσκευής μπορεί να μην ακούτε τον χαρακτηριστικό ήχο όμως δεν ανησυχείτε αφού το πιθανότερο είναι να την έχετε αφήσει στο αθόρυβο. Ελέγχετε… κι όμως, δεν εντοπίζετε κάτι. Αφαιρείτε και τοποθετείτε ξανά το καλώδιο. Τίποτα. Δοκιμάζετε τον φορτιστή σε άλλη πρίζα και πάλι όμως δίχως αποτέλεσμα.
Και κάπου εκεί είναι που σας ζώνουν τα φίδια…
Τι συμβαίνει;
Κατ’ αρχάς ψυχραιμία. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να διαπιστώσετε είναι πού βρίσκεται το πρόβλημα: στον φορτιστή, το καλώδιο ή τη συσκευή; Δοκιμάστε να φορτίστε το κινητό σας από κάποιον υπολογιστή ή ένα powerbank, αρχικά για να αποκλείσετε το –σπάνιο- ενδεχόμενο να έχει κάτι ο φορτιστής και εν συνεχεία για να ελέγξετε τη λειτουργικότητα του καλωδίου.
Να έχετε υπ’ όψιν σας πως τα καλώδια φθείρονται ιδιαίτερα αφού καθημερινά υφίστανται βίαια τραβήγματα και τσακίσεις, οπότε είναι αρκετά πιθανό να χρειάζεται απλά αλλαγή. Αν χρησιμοποιώντας ένα άλλο το κινητό σας φορτίζει κανονικά, τότε θα πρέπει να φροντίσετε για την αντικατάστασή του.
Κι αν το πρόβλημα είναι στο τηλέφωνο;
Έχοντας αποκλείσει το ενδεχόμενο το πρόβλημα να οφείλεται στον φορτιστή ή/και το καλώδιο, δεν μένει παρά μόνο το τηλέφωνο. Αρχικά καθαρίστε τη θύρα Lightning/USB του χρησιμοποιώντας προσεκτικά το εργαλείο αφαίρεσης της κάρτας SIM: δεν θα το πιστέψετε τι σκόνη μαζεύεται μέσα της –ναι, μπορεί να είναι τόση πολλή που να εμποδίζει τη φόρτιση!
Μία πιθανή λύση περιλαμβάνει την αφαίρεση της μπαταρίας της συσκευής, αν κάτι τέτοιο είναι δυνατόν. Απενεργοποιήστε το τηλέφωνο, αφαιρέστε τη μπαταρία, περιμένετε 10-15 δευτερόλεπτα, συνδέστε τον φορτιστή στη συσκευή και τοποθετήστε τη ξανά. Εναλλακτικά δοκιμάστε να κλείσετε εφαρμογές που τρέχουν στο παρασκήνιο, να ενεργοποιήσετε και να απενεργοποιήσετε τη Λειτουργία Πτήσης και να εγκαταστήσετε την τελευταία έκδοση του λειτουργικού συστήματος και του firmware της συσκευής –αν και γι’ αυτά τα δύο τελευταία υπάρχει περίπτωση να μην επαρκεί η υπολειπόμενη μπαταρία.
Αν τίποτε απ’ όλα αυτά δεν αποδώσει καρπούς, τότε το πιθανότερο είναι πως το θέμα είναι σοβαρότερο και αφορά προβληματική λειτουργία είτε της μπαταρίας, είτε της θύρας. Στην πρώτη περίπτωση απαιτείται αντικατάσταση, στη δεύτερη χρειάζεται επιδιόρθωση και επειδή μ’ αυτά δεν παίζουν, η υπηρεσία Service For All της Media Markt είναι ό,τι χρειάζεστε αφού οι έμπειροι τεχνικοί μας θα αναλάβουν να εντοπίσουν και να λύσουν αποτελεσματικά το πρόβλημα, όποιο κι αν είναι αυτό.
Τι να μην κάνετε
Το τελευταίο που χρειάζεται σε μία τέτοια κατάσταση, είναι οι πάσης φύσεως «αλχημείες» αφού πάντα ελλοχεύει ο κίνδυνος πρόκλησης μεγαλύτερης ζημιάς στη συσκευή. Ακολουθήστε τα βήματα που περιγράψαμε και αν δείτε ότι το πρόβλημα επιμένει, αναθέστε την επίλυσή του σε κάποιον ειδικό που σας εμπνέει εμπιστοσύνη. Συνήθως πρόκειται για δουλειά που μπορεί να ολοκληρωθεί γρήγορα και με σχετικά μικρό κόπο –από κάποιον που γνωρίζει τι να κάνει- οπότε δεν αξίζει οποιοδήποτε ρίσκο από πλευράς σας.
Βρες επιπλέον λύσεις και σε άλλους προβληματισμούς σου, εδώ.